THE MEMORIES

Sunday, July 7, 2013

FOOD POISONING

Dah 7 hari blog nie senyap tanpa piece baru. so hari nie nak bagitau nape la aku terdiam tanpa piece. actually aku kene food poisoning. serius tak tipu. ceritanya begini..

hari selasa. seharian sibuk study. maklumla esok nye ada paper . so dah seharian tak makan. malam plak study smpai lewat makan kat McLibrary. masa on the way balik tu tetibe lapar sebab baru sedarkan seharian tak makan then berhenti lah kat kedai makan tapau char kuey tiaw. bila balik tu cume makan 5 6 sudu je sebab pedas. dan esok nya...

paper pukol 2:30.. pukol 12 cam tu perut aku da start memulas. ingat sikit je. tapi the moment pegawas exam panggil masuk hall pukol 2:00 sakit nya menjadi-jadi. masa tu pucat nya muka da macam mayat. bukak paper exam dah x nampak apa dah selain ambulance la, ubat la, katil la. focus memang da terbang habis dah.

habis je setengah jam kuarantin, aku terus gi toilet. time tu jalan dah start pegang dinding. aha.. ! die punye sakit tuhan je lah yang tahu. patutnya exam habis pukol 5:30 tapi pukol 4:00 aku da submit. jalan kaki nak ke basement terasa sangatlah jauh. 2 kali terjelupuk jatuh sebab terlalu sakit. sudahnya bila sampai rumah memang dah terlalu tak larat nak jalan. mengesot je dari bilik air ke depan.

alhamdulillah ada roomate yang sudi hantar ke klinik. doctor kata perut dah bengkak and badan sangat dry sebab banyak hilang air. ibu dan ayah dengar anak die nie sakit terus macam superman datang dari KL. pergh.. ! thanks ibu ayah. so selama beberapa hari la aku nie di hospitalkan di rumah bawah jagaan doctor ibu.

sampai sekarang makanan yang boleh masuk ke tekak aku cuma bubur sahaja. dan perut tak boleh langsung kosong. memang sakit yang terasa nak tercabut nyawa. sebab dinding perut dah luka. doakan lah banyak-banyak supaya aku sehat ye.

terima kasih korang semua,,.. !

hidden : twin aku juga sedang sakit. doakanlah kesembuhan untuk kami berdua ye.

No comments:

Post a Comment