THE MEMORIES

Monday, September 30, 2013

ROLLER BLADE Vs KASUT BOLA

sila jangan gelakkan aku..
sebagai seorang yang macam malas nak ambik tahu pasal accessories sukan, aku memang jarang nak ganti all my sport equipment.

my goggles yang need replacement tu pown aku malas nak ganti. sebab? costly la. ! aku nak super duper perfect baru nak ganti. padahal bahaya tu swim dalam pool tanpa goggles. (kalau korang jenis yang mengikut peraturan la) . and untuk seorang yang x berapa nak nampak macam aku nie memang aku perlukan goggles.

ok, thats not the point.
lest shoot to the main point. my sweetheart.. my adiks.. my vein da panadai men bola. sound macam tak berapa nak cool. tapi pada aku itu sangat cool. adik aku yang sangat sangat sangat lah manja nie pandai men bola pada umur 18 tahun. ok. aku tahu orang kat luar sana dah pandai men bole seawal sekolah rendah. but my bro tak. mereka memang tidak di dedahkan untuk bermain bola sejak kecik lagi.

then that day he texted me and said

sweetheart : mah, nor dah pandai main bola. nor jadi defend
me : waaaaa. ! napa tak jadi striker?
sweetheart : kawan yang suruh jadi defend sbb nor suka bagi bola tinggi 
me : main pakai kasut mana? kan tak de kasut bola 
sweetheart : kasut sukan la. tapi selalu jatuh sebab licin
me : we gonna grap a boot later erk 
sweetheart : tak yah la. bukan selalu main pown
me: then, there selalu jatuh
sweetheart : so k lah. nothing.

then my brother cakap dia da start main volley ball sampai tangan bengkak. well. i didn't expect much. biasa la.. aku masa memula start main volley dulu pown rasa macam nak patah gak tangan bila digging salah teknik and spike and serve salah .. but apa pown seriously aku rasa adik aku sangat cool.

ok, here is the true story. lepas dengar je adik aku nie selalu jatuh atas padang , terasa sangat lah sedih hati ini. then start la survey-survey harga boot. to be frank, masa survey harga boot nie aku memang tengah broke.. ! again broke habis.. ! memang sangat-sangat broke. jadi seratus pown aku terasa sangat lah mahal.

then out of sudden teringat yang die punye tripod dah patah. hah. ! hambik kau. birthday die 25/09/2013 hari tu. mana aku nak beli dulu nie.. 2-2- pown die perlu rasanya. aku da pening.

not to mention aku siap berguru dengan of my friend pasal nak tahu criteria boot yang best untuk di miliki. what should we take into consideration and bla.. bla.. bla.. its a long conversation.

lepak jap tenang kan fikiran. tetibe terfikir si AiHA punye birthday give. dulu nak beli rubic cube sebab pakcik sorang nie pown suke men menatang alah tu. then he request for roller blade. jadi aku yang memang tak tahu apa-apa pasal roller blade nie gigih la scroll page Roller blade. 

bila scroll page nie, serious aku bagitau. aku macam jakun seketika. apa itu gear, apa itu bearing.. aku wonder.. nak cari roller blade yang baik apa spesifikasi die.. apa yang perlu kita tengok. dan.. persoalan ini membuatkan aku lagi eager nak tahu apa itu rooler blade. at least kalau AiHA sembang roller blade nanti tak de la aku diam lagi kan.. die tu da la suke sangat sembang roller blade dengan aku. bila aku sembang pasal swimming tahu plak die tak nak dengar. cis. ! tak aci. !

so..
just nak bagitau. serabut la plak aku nie .. tak pernah beli barang lelaki kan. cam nie la jadi nya. but guys, serious cakap.. barang korang memang mahal dari barang perempuan. aku memang tabik spring tengok harga barang korang nie. terus gugur rambut di buatnya. mujur la birthday setahun sekali je.

check this out, untuk orang yang tak tahu apa-apa pasal roller blade, i think this is cool.



hidden : i am someone who really tak sampai hati to say no

No comments:

Post a Comment